שושני מנגולד (אלו ואדי)
מאת: 
סוג מתכון: מנת פתיחה
זמן הכנה: 
זמן בישול: 
זמן כולל: 
מנות: 2
 
מנה הודית מהרטית מפנקת ומיוחדת של שושני עלי מנגולד במילוי מיוחד
מרכיבים
  • 10 עלי מנגולד בינוניים (יפים, שלמים יחסית)
  • שמן זית
  • חצי כוס קשיו
  • חצי כוס צנוברים (או עוד קשיו)
  • מעט מיץ לימון
  • מים עד למרקם של גבינת קשיו
  • חצי כפית מלח (אפשר כמובן לגוון כאן ולהוסיף תבלינים בסגנון הודי כרצונכם)
  • קמח עדשים אדומות (כרבע כוס ועוד לפי הצורך) (או קמח חומוס, או שילוב שלהם)
הוראות הכנה
  1. מכינים את הממרח: מערבבים בבלנדר את הקשיו (שהושרו קודם לכן אם הבלנדר לא חזק מספיק), הצנוברים, המלח ומיץ הלימון עם כוס מים ומוסיפים מים בהדרגה (חצי עד שלושת רבעי כוס, בערך), עד למרקם של גבינת קשיו למריחה (נוזלית יחסית). מעבירים לקערה את הגבינה, ומוסיפים קמח עדשים אדומות (או שילוב שלו עם קמח חומוס), מערבבים היטב, עד שנוצר מרקם כמו בתמונות.
  2. שוטפים את העלים היטב ומייבשים אותם בעדינות. מניחים כל עלה על משטח עבודה וחותכים את החלק העבה של השידרה שלו (ראו תמונות). בודקים שאתם מצליחים לגלגל את העלה, אם לא, חותכים עוד קצת מהשידרה.
  3. על הצד החיצוני (הירוק כהה יותר) מורחים מעט שמן זית, הופכים, ועל הצד הפנימי מורחים שיכבה דקה של הממרח שהכנו.
  4. מניחים על העלה עלה נוסף, בכיוון הפוך (ראו תמונות) וחוזרים על התהליך. עושים כך עם 4-5 עלים (שלא יהיה עבה מדי ולא דק מדי, אחרי גליל אחד שתכינו תבינו את העובי שנוח לעבוד איתו בהתאם לגודל העלים שבידיכם), מגלגלים בעדינות, בצורה מהודקת את העלים ביחד עד שנוצר גליל מאורך מהודק ע"י הממרח. חוזרים על אותו התהליך עם שאר העלים ליצירת גליל נוסף.
  5. מאדים את הגלילים כ-3 דקות בסלסלת אידוי (השלב הזה מוזכר במתכון המקורי אך אני מצאתי שהוא אופציונאלי ועובד נהדר גם ללא אידוי).
  6. פורסים את גלילי עלי המנגולד לפרוסות בעובי של כס"מ וחצי ומניחים אותן עם הצד החתוך כלפי מעלה בתבנית נון-סטיק עם שמן זית חם. מטגנים כמה דקות (עד שהצד התחתון שחום וחתיכי), הופכים ומטגנים את הצד השני עד שהוא שחום גם כן. מגישים מיד.
Recipe by Vegan High Tech Mom at https://www.veganhightechmom.com/%d7%a9%d7%95%d7%a9%d7%a0%d7%99-%d7%9e%d7%a0%d7%92%d7%95%d7%9c%d7%93-%d7%90%d7%9c%d7%95-%d7%95%d7%90%d7%93%d7%99/