ניוקי סלק
מאת: 
סוג מתכון: עיקרית
זמן הכנה: 
זמן בישול: 
זמן כולל: 
מנות: 3
 
ניוקי סלק משגע ברוטב אליו אליו
מרכיבים
הוראות הכנה
  1. עוטפים את הסלקים בנייר כסף, ואופים בחום של 200 מעלות, עד שניתן לתקוע בהם קיסם בקלות (זה יקח בין שעה לשעה וחצי). מוציאים, מורידים את הנייר וקולפים את הקליפה (היא אמורה לרדת בקלות עכשיו). חותכים לקוביות גסות, מכניסים לצנצנת גבוהה וטוחנים בעזרת בלנדר מוט עד שיש מחית חלקה (תסמכו עלי בעניין הצנצנת הגבוהה, כל דבר נמוך ממנה יגרום למטבח סגול מאוד!).
  2. מעבירים את מחית הסלק לקערה, מוסיפים את חמאת השקדים והמלח ומערבבים. עכשיו מתחילים להכניס את הקמח וכאן כמה מילים: אין כאן באמת מידות כי זה ממש תלוי בגודל הסלקים לכם ובכמה נוזליים הם היו, לכן צריך "להרגיש את זה". ספציפית במדידה שעשיתי היום, יצא 440 גרם סלק (אחרי אפייה) וכ350 גרם קמח אבל זה בהחלט יכול להשתנות. לכן אני ממליצה לשים כוס וחצי, להתחיל לערבב בעזרת כף, ומשם להוסיף לפי הצורך. מה זה צורך? המינימום הנדרש שיאפשר גלגול בין הידיים ויצירת גלילים כמו בתמונות. קחו בחשבון שזה דביק וזה בסדר. מתחילים עם כף ומהר מאוד עוברים לעבוד עם הידיים. לוקחים חלק קטן מהבצק, מגלגלים לגליל, מניחים על משטח מקומח, מגלגלים דק יותר, ואז חותכים לחתיכות הניוקי.
  3. מכאן אפשר להקפיא בשכבות בין נייר אפייה (כמו בתמונה) ולהשתמש בהמשך, או להשתמש מיד. ניתן לשדך להם כל רוטב אהוב (בכל אופן קודם לכן מבשלים אותם כדקה בסיר עם מים רותחים ומלח, עד שהם צפים. אם יש הרבה אז בנגלות), אם הייתה לי מרווה הייתי הולכת על "חמאת" מרווה, ואם היה לי פנאי הייתי מכינה איולי שום, אבל רציתי משהו הכי זריז שיש לכן הכנתי רוטב אליו אליו: חיממתי שמן זית במחבת, צירפתי אליו כמה שיני שום פרוסות, ואחרי כדקה צירפתי אליהם את הניוקי לעוד כדקה והגשתי מיד.
Recipe by Vegan High Tech Mom at https://www.veganhightechmom.com/%d7%a0%d7%99%d7%95%d7%a7%d7%99-%d7%a1%d7%9c%d7%a7/