לביבות טבעוניות לחנוכה (או בכלל...)
מאת: 
סוג מתכון: עיקרית
זמן הכנה: 
זמן בישול: 
זמן כולל: 
מנות: 25
 
לביבות תפוחי אדמה ולבבות דקל, לחנוכה או בעצם לכל ארוחה
מרכיבים
  • 4 תפוחי אדמה בינוניים
  • בצל בינוני
  • קופסת שימורי לבבות דקל
  • 4 כפות קמח טפיוקה או קורנפלור
  • כחצי כוס קמח כלשהו
  • כפית כפית מלח
  • שמן זית
הוראות הכנה
  1. קולפים את תפוחי האדמה ומגררים (הכי נוח זה אם יש מעבד מזון עם מגררת, לגרר ביד זה סיוט, אני מודה). מניחים מעל מסננת וסוחטים בעזרת הידיים את הנוזלים מתפוחי האדמה.
  2. קוצצים את הבצל, חותכים את לבבות הדקל לחתיכות קטנות יחסית, ומניחים את כל הרכיבים בקערה.
  3. מערבבים בעזרת כף, ועכשיו צריך "להרגיש" את התערובת. לוקחים חופן ביד, אם הוא רטוב מדי ניתן להוסיף קמח, אם הוא יבש מדי ניתן להוסיף מעט מים או חלב צמחי. זה לא אמור עדיין להתגבש לכדי לביבה, זה יגיע עוד רגע. מכאן יש שתי אפשרויות, לטגן (טיגון בשמן רדוד) או לאפות. בעוד אני לרוב מעדיפה לטגן מבחינת הטעם, לטעמי הפעם גם האפויות יצאו ממש טוב אז לבחירתכם.
  4. כדי לטגן: אני מעבירה את העיסה טחינה קלה, בכמה פולסים בלבד, בבלנדר מוט. זה עוזר לאחד אותה כך שהלביבות יחזיקו ולא יתפרקו, אבל זה משאיר חתיכות נגיסות כיפיות של הרכיבים בתוך הלביבות, אז ממש כמה פולסים קטנים. אז מטגנים בשמן זית מספר דקות מכל צד, עד שמשחים.
  5. כדי לאפות: השיטה הכי נוחה שגם מוציאה לביבות אסתטיות וגם יש בה הכי פחות התעסקות היא לאפות בתוך תבניות מאפינס. חשוב לשמן אותן קודם לכן בשמן זית, אז לשים כף או שתיים בלילה בתוך כל חור בתבנית (בשיטה הזו אין צורך להשתמש בבלנדר מוט קודם לכן), לדחוס היטב בעזרת האצבעות או גב הכף, לשמן בעזרת מברשת בשמן זית גם מלמעלה, ולאפות ב-200 מעלות עד שהן משחימות, זה לוקח בערך שעה.
  6. עוד שני עניינים: אם אתם מכינים אותן לילדים בררנים שלא רוצים בצל, אפשר לוותר עליו (ברור שיותר טעים עם אבל ילדים...). ואני אוהבת להגיש אותן עם מטבל שמנת קשיו חרדל, כמו שרואים בתמונות שאותו אני מכינה כך: בבלנדר בערך כוס קשיו, מוסיפה מים לאט לאט עד למרקם רצוי (בד"כ בין שליש לחצי כוס), מעט מיץ לימון ומלח, ובסוף מערבבת עם בערך שלוש כפיות חרדל דיז'ון. כמובן שהמטבל ורסטילי וניתן לוותר על החרדל, לתבל אחרת, להוסיף שמרי בירה ועוד.
Recipe by Vegan High Tech Mom at https://www.veganhightechmom.com/%d7%9c%d7%91%d7%99%d7%91%d7%95%d7%aa-%d7%98%d7%91%d7%a2%d7%95%d7%a0%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%97%d7%a0%d7%95%d7%9b%d7%94-%d7%90%d7%95-%d7%91%d7%9b%d7%9c%d7%9c/